Valige RiikValige Riik
Eesti - Professionaal

Tarkett´i Disain

Igal aastal uuendab Tarkett oma tootevalikut lisades sellele uusi disaine, värve ja materjale. Ajal kui 2010-2011. aasta kollektsioon müüki läheb, on Tarketti disainerid juba välja töötamas järgmist kollektsiooni. Järgnevalt sellest, kuidas nad tagavad, et kollektsioon vastaks klientide ootustele.

 

Disainerid

Ajal kui 2010-2011. aasta kollektsioon müüki on minemas, on Tarketti disainerid üle kogu maailma juba süvenenud järgmise kollektsiooni välja töötamisse. Iga kollektsioon sisaldab endas kahte aastat info kogumist, ideede välja töötamist ning uute toodete välja mõtlemist – kõik see eesmärgiga „toota kollektsioone, mis pakuks lahendusi igaks kasutusotstarbeks arvestades, et saadaval oleks kõige laiem võimalik tekstuuride, värvide ja mustrite valik,“ nagu ütles Beatrice Mange, Tarketti disainiosakonna asepresident.”

Trendi tabamine

Sandrine Bellavoine juhib Tarketti trendikompetentsi ning ennustuskeskust ning ta vastutab disainerite töö kvaliteedi tagamise uute kollektsioonide välja töötamisel. Tema sõnul sünnib „uue kollektsiooni koostamine koostöös.“ See tähendab, et ollakse pidevas kontaktis rahvusvaheliste trendi järgimise gruppide ja teiste disaineritega. Bellavoine külastab ka mitmeid messe – mitte ainul põranda- ja ehitusmesse, vaid ka igat sorti disainimesse ning isegi teiste suuremate sektorite, nt tervishoid ja haridus, messe. Ta ütles: „Need on heaks võimaluseks mõista teatud keskkondade erinõudeid ning vajadusi ning seda, millist rolli põrandalahendused disainis üldiselt mängivad.“

Kliendi arvamus

Mõnel puhul, nt tervishoid ja haridus, on teatud värvide ja mustrite psühholoogiline ja füsioloogiline mõju äärmiselt oluline. Beatrice sõnas: „Oleme hästi teadlikud sellest, et teatud kohtades tuleb olla väga tundlik värvi ning mustri olulisuse osas. Näiteks tekitavad haiglates teatud värvid emotsionaalselt soodsama atmosfääri. Mõned mustrid võivad teatud inimestele, nt epileptikutele, visuaalselt häirivad olla. Need on meie klientide jaoks olulised aspektid ning peame olema veendunud, et järgime nende viimaseid eelistusi.“ Kuid kollektsioon peab alati ikka leidma hea tasakaalu praktiliste nõuete ning ilu vahel.

Uus inspiratsioon

Mõnel puhul saavad välised eksperdid pakkuda meile palju uusi ideid selle osas, kuidas tooteid kasutada saab. Nii on juhtunud paaril viimasel aastal, mil juhtivdisainerid ja –arhitektid on alustanud vinüüli visuaalset ja tehnilist potentsiaali ära kasutama. See on omakorda mõjutanud disainereid. ““Nägemine, kuidas vinüüli uutel põnevatel viisidel kasutada”, ütles Bellavoine, “on kõigi uute disainide taga olevaks inspiratsiooniks. Selle tulemusena oleme välja arendanud ning arendame jätkuvalt välja tooteid ning laiemaid kollektsioone, mille stiil järgib paremini tänaseid disainitrende. Disainerid ei tunne mingeid piire töötades toodetega, mis on sama mitmekülgsed kui Tarketti kodukasutuseks mõeldud vinüül. Vinüülist saab luua kõike, mis parajasti sobib – naturaalset, abstraktset jne.“

Disain teie jaoks

Kuid see, mis määrab lõpptulemuse on see, kuidas konkreetseid disaine kasutatakse. Osana Tarketti üldisest teenusest pakub disainimeeskond nõu ka selle oas, kuidas värvikombinatsioone parima tulemuse saavutamiseks kasutada või kuidas kasutada põrandadisaini tee juhatamiseks või suunamiseks või isegi identiteedi loomiseks.

Disainimeeskond vastab ka konkreetsete toodete disaininõuetele. „Hiljuti võttis meiega ühendust meie Ühendkuningriikide müügimeeskond,“ selgitas Bellavoine, „kuna uurimised olid näidanud nõudlust suurema ohutuspõrandate kollektsiooni järele – selliste ohutuspõrandate järele, mis ei näe välja kui ohutuspõrandad. Nad tahtsid midagi, mis oleks loomulikum – nt puit, kuid millel oleks siiski vastavad tehnilised omadused.“ Sellise teabe alusel toodetud disain on ideaalne lahendus sellistesse kohtadesse, kus on vaja lisaks turvalisuse tagamisele pakkuda sooja, kodust atmosfääri, näiteks hoolekandeasutused.

Lisaks pakub Tarketti Floorcraft Design Service eraldi tellimisel klientidele kohandatud lahendusi, mis muudavad põrandast iseseisva artikli.

Uued tooted

Uue toote inspiratsiooni allikaks võivad olla disainerite ja nende kontaktide poolt klientidega läbi viidud uuringud. Disainimeeskond töötas lähedalt Tarktetti enda tootearendusmeeskonnaga ning tootejuhid on seotud toodetega alates nende esmasest tootmismõttest. Homogeense vinüüli puhul, kus muster on osa tootmisprotsessist – seda sorti seotus on väga oluline kuna toodetava disaini tüüp on praegu suhteliselt piiratud. Kuid uusi tehnoloogiaid, mis suurendavad disainide potentsiaale tulevikus, töötatakse välja pidevalt.

Heaolufaktor

Disain ei ole aga vaid see, milline põrand välja näeb – see peab ka õige tunde andma. Beatrice Mange selgitas: „Oluline on, et välimus ei looks muljet selle kohta, mismoodi põrand puutumisel tundub, ning siis tegelikult põrand sellele ei vasta.“ Selle kindlustamiseks tuleb iga toode hoolikalt läbi mõelda ka selle kombitavuse ning pinnastruktuuri ning reljeefsuse osas, mis peab vastama disainile realistlikult.

EVõimaluste laiendamine

Kommertsklientidele võib toote funktsionaalsus olla niisama oluline kui selle viimast trendi peegeldav disain. Samuti on disainivalikul oluline faktor, kindlus, et lemmikvärvi või –disaini tootmine oleks jätkuv ning et toode oleks ikka saadavalt. Disainimeeskonnale esitab väljakutse tervikliku põrandalahenduste sarja tootmine, mis ei peegeldaks mitte ainult hetketrendi vaid sisaldaks ka ajatut stiili – ning nende disainide liitmine õigete funktsioonidega.

Põrandatööstuse tulevik

Kuid mida tootis disainimeeskond 2010-2011. hooajaks? Bellavoine ütles: „Üks teema jookseb väga selgelt läbi kõigi tulevase aasta trendide – keskkonnaväärtused. Keskkond on võtmeküsimuseks hoolimata sellest, kas stiil on loomulik või tehnoloogiline, lihtne või keeruline. Seda ei peegelda mitte ainult välimus, vaid ka toodete valemid, pinnatöötlus ning tootmistehnoloogiad.“ Samal ajal pöördume tagasi järgmise aasta kollektsiooni juurde.

Tarkettiga kokkamine
Tarketti vinüüli suurt potentsiaali on võimalik vaadelda ka linoleumi disainijuhi Aurelie Nangniot poolt loodud näitusel nimega „Tarkettiga kokkamine“, kus kogu näitusel olevas köögis olev toit – nt koogid, šokolaad, kommid, küpsised – on tehtud vinüülist. Beatrice Mange, Tarketti disainimeeskonna asepresident ütles: „See on disainitud uurima uut sensatsiooni ning näitama vinüüli hoopis teisest aspektist – käbi asjade, mis söögi tegemisega kaasnevad – mäng, meelelahutus, üllatus, puudutus, fantaasia, mõtiskelu... ”.